Logo Záhorie už má ochrannú známku. OOCR Záhorie plánuje rozšíriť jeho využitie
Logo organizácia používa od svojho založenia v roku 2012. „Vzniklo na základe vtedajšieho rozhodnutia starostov na Záhorí. Logo ZÁHORIE bolo vytvorené za účelom spojiť všetky okresy, obce a oblasti pod jednu značku, jeden kompaktný celok, ktorý by ich najviac vystihoval a aby získali väčšiu silu. Nie nadarmo sa hovorí, že v jednote je sila,“ vysvetlil vznik loga predseda predstavenstva OOCR Záhorie Zdenko Čambal.
Písmo bolo vybrané zámerne jednotlivo z rozličných fontov, aby čo najlepšie zdôrazňovalo rozmanitosť regiónu. Tak ako fonty, mení sa aj farebnosť. „Písmenká na začiatku a na konci nápisu sú zvýraznené farebne. Ide o to, aby logo vizuálne nepadalo na jednu zo strán. Žltá symbolizuje vychádzajúce slnko, piesok, zelená zase borovicové lesy a v modrej sa odzrkadľuje vodná turistika. Minimalistická linka pod nápisom ZÁHORIE drží všetky písmenká pohromade, zároveň znázorňuje aj reliéf pohoria, z ktorého vystupuje názov regiónu,“ predstavila logo jeho autorka Veronika Chovancová.
Logo používa organizácia na promovanie destinácie ale aj produktov regiónu Záhorie. „Umožňuje rôzne variácie, ale vždy uprednostňujeme, aby prezentácia loga bola jednotná. Registrácia loga má pre náš región veľký význam. S logom spájame už dlhodobo produkty cestovného ruchu. V blízkej budúcnosti s ním plánujeme spojiť miestne produkty, či už ide o malých pivovarníkov, vinárov, produkty cukrárov či výrobcov tradičných záhoráckych výrobkov. A to nielen v regiónu, ale aj smerom von,“ naznačil pestré využitie loga výkonný riaditeľ OOCR Záhorie Martin Lidaj.